IndeksIndeks  Latest imagesLatest images  SzukajSzukaj  RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  

Share
 Go down 
AutorSenny Pył i moce Snów
Oneiric
Oneiric
Oneiric


Senny Pył i moce Snów Empty
PisanieTemat: Senny Pył i moce Snów   Senny Pył i moce Snów EmptyNie Maj 05, 2019 6:10 pm

Sny są odzwierciedleniem ludzkich marzeń, lęków i potrzeb. Istniały od zawsze, mącąc w głowach, bądź sprowadzając na nie ukojenie. Po to powstały, zbudziły się w swoich wymiarach - by bawić się snami śmiertelników, w myślach jednak mając jedną zasadę: pozostać poza ich zasięgiem. Być dla nich sennymi marami, wymysłami ich umysłów, nikim zaś więcej; nie ujawniać siebie i swojej prawdziwej tożsamości. Wiedzieli od tym od samego początku, a także mówił to im Głos, istota, której nigdy nie wiedzieli, a która była ponad nimi. Mimo to jedna z ich sióstr wyłamała się, rozkochała w sobie człowieka, za co została zrzucona na ziemię, pozbawiona własnych mocy i tożsamości. Nie ucierpiała tylko ona - za karę wszystkie Sny straciły swój Senny Pył, a tym samym siłę i pozycję. Znowu, niczym po własnym przebudzeniu z wiecznego snu, musiały zaczynać od nowa. Wszystko to jako ostrzeżenie, by nie spoufalać się z ludźmi.

Senny Pył jest niczym innym, jak odwzorowaniem doświadczenia danego Snu, jego siły. Trzymane w pojemniczku, który jest ich duszą, sercem, ich istotą, najważniejszym elementem. Chronią go, bowiem zniszczenie takowego oznacza śmierć Marzenia lub Koszmaru - inaczej nie można go zabić. Można zranić na ziemi, osłabić, ale nie zabić w inny sposób, niż poprzez zniszczenie jego pojemniczka. Noszą go na szyi, stworzony na podobieństwo fiolki, zawieszony na sznurku. Gromadzą w nim Pył, drobne ziarenka, które zbierają z przeprowadzanych przez siebie snów. W ten sposób rozwijają się, stają coraz silniejsze. Sen mający więcej Sennego Pyłu góruje nad tymi, które mają go mniej.
Przed upadkiem jednej z Marzeń, Sny nie czuły zbyt wiele. Nie doświadczały uczuć, znały jedynie je z definicji, acz nic poza tym. Kiedy zaś jedna z nich wyłamała się, a cała reszta utraciła swój dorobek, zaczęło dziać się coś nietypowego. Niektóre ze Snów, im więcej gromadziły Sennego Pyłu, tym więcej zaczynały czuć, przypominać coraz bardziej ludzi pod względem emocji, myślenia.

Wszystkie Sny zaczynają od poziomu 0 i stopniowo zbierają ziarenka Sennego Pyłu. Określiliśmy tylko pierwszy poziom oraz ostatni - wszystko, co dzieje się pomiędzy nimi, oddajemy Wam do dyspozycji. To Wy jako autorzy swoich postaci będziecie najlepiej wiedzieli co się z nimi dzieje, jakie emocje po osiąganiu kolejnych etapów będą wkradały się w ich umysły.

POZIOMY



  • Poziom 0 (0-9 ziarenek) - brak emocji. Sny znają je tylko i wyłącznie z tego, co przekazują im ludzie podczas śnienia. Niektórzy w ogóle ich nie rozumieją, inni znają je na pamięć niczym roboty (np. uśmiech = tylko radość). Nie rozumieją ambiwalentnych uczuć.  

  • Poziom I (10-19 ziarenek)

  • Poziom II (20-39 ziarenek)

  • Poziom III (40-69 ziarenek)

  • Poziom IV (70-99 ziarenek)

  • Poziom V (100+ ziarenek) - pełna gama emocji. Sen potrafi rozpoznać czy człowiek jest smutny, czy wesoły. Pojawia się empatia. Występują te same mechanizmy jak u prawdziwego śmiertelnika. Sen potrafi płakać, śmiać, złościć i rozumie to, co się z nim dzieje.



Po przeprowadzeniu snu, postać otrzymuje na koniec punkty do statystyki Sennego Pyłu, określoną przez Mistrza Gry. Marzenia i Koszmary rozwijają się w ten sposób, stają coraz silniejsze, a jednocześnie - powoli zyskują zdolność odczuwania emocji. Wszystko w zależności od progów, po przekroczeniu których otrzymują nowe zdolności.


Ostatnio zmieniony przez Oneiric dnia Nie Paź 20, 2019 9:53 pm, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry Go down
Oneiric
Oneiric
Oneiric


Senny Pył i moce Snów Empty
PisanieTemat: Re: Senny Pył i moce Snów   Senny Pył i moce Snów EmptyNie Paź 20, 2019 9:41 pm

MOCE MARZEŃ:

ZMIENNOKSZTAŁTNOŚĆ - moc podstawowa - taka sama dla Marzeń i Koszmarów.

Sen jest w stanie przybrać kształt wszystkiego, czego sobie tylko zażyczy. Zaczynając od osoby, kończąc na zwierzęciu czy nawet przedmiocie. Sny są kameleonami - potrafią dostosować się do danej sytuacji bądź wtopić w tłum, gdy tego potrzebują.
KOSZT: brak

AURA - moc 0 poziomu

Bliskie przebywanie obok Marzenia może poprawić człowiekowi humor. Daje nadzieję, uczucie wypoczęcia i relaksu - błogi stan ogarnia nawet największego smutasa bądź osobę, która od rana miała zły dzień.
KOSZT: brak

DZIELNY OŁOWIANY ŻOŁNIERZYK - moc I poziomu

Dotyk Marzenia jest w stanie złagodzić ból - czy to głowy, rany bądź innej drobnej kontuzji. Odbiera wszelkie troski i smutki, oczyszczając umysł ze złych myśli czy scenariuszy. Moc jest dość ograniczona - nie działa na poważniejsze dolegliwości typu: złamania, rany otwarte oraz boleści związane z chorobami przewlekłymi.
KOSZT: 1 post użycia = -10% esencji.

DZIEWCZYNKA Z ZAPAŁKAMI - moc II poziomu

Umysł ludzi czasami potrafi płatać figle - choć człowiek przeżył najpiękniejszy moment w swoim życiu, to przez emocje i długi odstęp czasu, często o nim zapomina. Marzenie jest w stanie przypomnieć śmiertelnikowi wszystkie dobre chwile, w których ten się znalazł. Wygrzebując szczegóły z zakamarków umysłu, przedstawia sytuacje z dokładnymi szczegółami, tuż przed oczami człowieka.
KOSZT: 1 post użycia = 10% esencji

BRZYDKIE KACZĄTKO - moc III poziomu

Marzenie potrafi pozbyć się choroby nadanej przez Koszmar - wysysa ją wtedy całkowicie. Proces jest długotrwały i niekoniecznie udaje się zapobiec chorobie przez jedną taką sesję. Moc działa tylko i wyłącznie na choroby nadane przez Koszmary. Te uzyskane drogą "naturalną" nie są do wyleczenia przez Marzenia.
KOSZT: jednorazowe użycie = -40% esencji

ŚPIĄCA KRÓLEWNA - moc IV poziomu

W dowolnym momencie Marzenie może sprawić, że człowiek zasypia i przenosi się prosto do wykreowanej wcześniej sennej przestrzeni, w której zachowuje wolną wolę. Żaden inny Sen ani człowiek nie ma tam wstępu. Może tam odpocząć, porozmawiać z Marzeniem, odegrać tam swoje szczęśliwe wspomnienia; jest to bezpieczne miejsce. Z takiego snu człowiek budzi się w pełni wypoczęty (Esencja 100%). Jedyne niebezpieczeństwo? Po pobycie w miejscu, gdzie człowiek może spełnić swoje najskrytsze fantazje, może chcieć spać już wiecznie.
KOSZT: 1 post użycia = -5% esencji

KOPCIUSZEK - moc V poziomu

Marzenia lubią mówić o sobie jak o strażnikach ludzkich umysłów, serc. Lubią być Aniołami, którzy czuwają nad dobrem ulubionych śmiertelników. Marzenie, które osiągnie pełnię swojej mocy, może stworzyć z jednym wybranym człowiekiem więź, dzięki której usłyszy wszystkie jego myśli, odczucia i nawet na odległość będzie w stanie stwierdzić, czy człowiekowi się coś niedobrego przytrafia. Pozwala na zachowanie ciągłego kontaktu - między innymi do przekazywania sobie informacji za pomocą myśli.
Więź można przerwać dzięki wypiciu wywaru z fioletowych grzybków. Relacja automatycznie się urywa, a Marzenie w ciągu tygodnia "wyrzuca" z siebie obecność śmiertelnika - ma objawy podobne do ludzkiej grypy jelitowej.
KOSZT: jednorazowe użycie = -90% esencji
Powrót do góry Go down
Oneiric
Oneiric
Oneiric


Senny Pył i moce Snów Empty
PisanieTemat: Re: Senny Pył i moce Snów   Senny Pył i moce Snów EmptyNie Paź 20, 2019 9:44 pm

MOCE KOSZMARÓW:


ZMIENNOKSZTAŁTNOŚĆ - moc podstawowa - taka sama dla Koszmarów i Marzeń.

Sen jest w stanie przybrać kształt wszystkiego, czego sobie tylko zażyczy. Zaczynając od osoby, kończąc na zwierzęciu czy nawet przedmiocie. Sny są kameleonami - potrafią dostosować się do danej sytuacji bądź wtopić w tłum, gdy tego potrzebują.
KOSZT: brak

AURA - moc 0 poziomu

Bliskie przebywanie obok Koszmaru może nieco człowieka... Zdołować. Stanie się on zmęczony, smutny i przytłoczony w mgnieniu oka. Nie ważne, że jego humor wcześniej był wyborny - w pobliżu Koszmaru zawsze się nieco zepsuje.
KOSZT: brak

POTĘGOWANIE BÓLU - moc I poziomu

Za pomocą dotyku Koszmar jest w stanie wywołać bądź spotęgować ból (czy to fizyczny, czy psychiczny). Przy maksymalnym użyciu mocy, Sen potrafi stworzyć małe rany na wierzchu skóry, które goją się dość... Problematycznie.
KOSZT: 1 post użycia = -10% esencji.

OBECNOŚĆmoc II poziomu

Moc ta umożliwia Koszmarowi  zesłanie strasznych (choć niezbyt złożonych) wizji na swoją ofiarę. Zwidy są jednak ograniczone do jednej osoby, dlatego każda reakcja z jej strony wydaje się irracjonalna - nikt inny nie widzi, dlaczego człowiek ucieka bądź krzyczy. Pozory wariactwa mogą zaszkodzić wizerunkowi straszonego znacznie bardziej niż same zwidy. Koszmary chętnie używają tej mocy, bo pozwalają na znaczne skonfundowanie osoby, a wtedy staje się ona jeszcze bardziej podatna na kolejne wizje.
KOSZT: 1 post użycia = -10% esencji

POZWÓL MI WEJŚĆmoc III poziomu

Koszmary posiadające tę umiejętność potrafią wywołać chorobę związaną ze snem (rozpisane są tutaj). Bezsenność? Hipersomnia? Lęki nocne? W zależności od choroby, każda będzie miała inne skutki - człowiek będzie odczuwał ciągłe zmęczenie, bądź wręcz przeciwnie - nie będzie mógł w ogóle zasnąć. Niektórzy nazywają to klątwą. Towarzyszy jej również senny paraliż - ucisk w klatce piersiowej. Mięśnie odmawiające współpracy, zastój niemożność poruszenia się przez dłuższy moment.
KOSZT: jednorazowe użycie = -40% esencji

MILCZENIE OWIECmoc IV poziomu

Czy jest coś straszniejszego, niż pułapka umysłu? Koszmar może sprawić, by wybrany człowiek natychmiast zasnął i przeniósł się do okropnej przestrzeni, zaprojektowanej wedle pomysłu Koszmaru. Mimo, że człowiek jest tam świadomy, i zachowuje wolną wolę, jest to więzienie, z którego nie da się uciec – chyba, że ktoś obudzi ofiarę. Do tego czasu pozostaje ona jednak w pułapce Koszmaru, zdana na jego łaskę – żaden inny Sen ani człowiek nie ma tam wstępu.
KOSZT: 1 post użycia = -5% esencji

PSYCHOZAmoc V poziomu

Podobnie, jak w przypadku umiejętności na poziomie czwartym. Tą mocą nie dysponują wszystkie Koszmary. Jest to wyjątkowa umiejętność w której posiadaniu są najbardziej doświadczeni mieszkańcy Krainy Koszmarów. Koszmar oddziałuje na psychikę swojej ofiary w taki sposób, że ta nie potrafi określić, czy to jawa, czy sen. Ludzie, którzy zostali dotknięci tą koszmarną mocą budzą się często z bólami głowy i nie wiadomo dlaczego odczuwają lęk, gdy tylko wychodzą z domu. Osoby te są ciągle rozkojarzone, boją się i wszędzie widzą niebezpieczeństwo, zupełnie tak jakby ktoś czyhał w ślepej uliczce i czekał na moment, by tę osobę złapać i zrobić jej krzywdę.
KOSZT: jednorazowe użycie = -90% esencji
Powrót do góry Go down
Sponsored content


Senny Pył i moce Snów Empty
PisanieTemat: Re: Senny Pył i moce Snów   Senny Pył i moce Snów Empty

Powrót do góry Go down
 
Senny Pył i moce Snów
Powrót do góry 
Strona 1 z 1
 Similar topics
-
» Motywy Snów
» Księga Snów
» Zajęte motywy Snów
» Bramy do Krainy Snów

Permissions in this forum:Nie możesz odpowiadać w tematach
-
Skocz do: